№
п/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Хімічний експеримент
|
Примітки
|
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу (2 год)
|
1.
|
02.09.
|
Основні класи неорганічних сполук.
|
|
|
2.
|
04.09.
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома. Хімічний зв'язок і будова речовини.
|
|
|
Тема 1. Розчини (15 год + 3 год резервні)
|
3.
|
09.09.
|
Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
|
|
|
4.
|
11.09.
|
Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок.
|
|
|
5
|
16.09.
|
Розчинність, її залежність від різних факторів. Насичені й ненасичені розчини.
|
|
|
6.
|
18.09.
|
Фізико-хімічна сутність процесу розчинення. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин.
|
Демонстрація 1. Теплові явища під час розчинення.
Демонстрація 2. Зразки кристалогідратів.
|
|
7.
|
23.09.
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Приготування розчинів.
|
|
|
8.
|
25.09.
|
Обчислення масової частки й маси речовини в розчині.
|
|
|
9.
|
30.09.
|
Приготування розчинів.
|
|
|
10.
|
02.10.
|
Практична робота №1. Приготування розчину солі із заданою масовою часткою розчиненої речовини.
|
|
|
11.
|
07.10.
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.
|
Демонстрація 3. Дослідження речовин та їхніх розчинів на електропровідність.
|
|
12.
|
09.10.
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
|
Лабораторний дослід 1. Визначення іонів Н+ і
ОН- у розчинах.
|
|
13.
|
14.10.
|
Ступінь дисоціації. Сильні та слабкі електроліти.
|
|
|
14.
|
16.10.
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх протікання.
|
Демонстрація 4. Реакції обміну в розчинах електролітів. Лабораторний дослід 2,3,4 Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води, випаданням осаду, виділенням газу.
|
|
15.
|
21.10.
|
Складання йонних рівнянь.
|
|
|
16.
|
23.10.
|
Практична робота №2. Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.
|
|
|
17.
|
04.11.
|
Складання йонних рівнянь.
|
|
|
18.
|
06.11.
|
Практична робота №3. Розв’язання експериментальних задач.
|
|
|
19.
|
11.11.
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Розчини».
|
|
|
20.
|
13.11.
|
Контроль знань з теми « Розчини».
|
|
|
Тема 2. Хімічні реакції (9 год + 2 год резервні).
|
21.
|
18.11.
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.
|
|
|
22.
|
20.11.
|
Реакції сполучення, розкладу, заміщення й обміну.
|
Демонстрація 5. Реакції сполучення, розкладу, заміщення і обміну.
|
|
23.
|
25.11.
|
Процеси окиснення, відновлення. Окисники, відновники.
|
Демонстрація 6. Залежність швидкості хімічної реакції металів із хлоридною кислотою від природи металу й концентрації кислоти.
|
|
24.
|
27.11.
|
Окисно-відновні реакції, їх значення.
|
|
|
25.
|
02.12.
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.
|
Демонстрація 7. Реакції екзо- та ендотермічні.
|
|
26.
|
04.12.
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.
|
|
|
27.
|
09.12.
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння.
|
|
|
28.
|
11.12.
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних факторів
|
|
|
29.
|
16.12.
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних факторів
|
|
|
30.
|
18.12.
|
Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага.
|
|
|
31.
|
23.12.
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Хімічні реакції». Контрольна робота № 1.
|
|
|
Тема 3. Найважливіші органічні сполуки (30 год + 2 год резервна).
|
32.
|
25.12.
|
Поняття про органічні речовини. Спільні і відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук. Особливості будови атома Карбону в основному та збудженому станах. Утворення ковалентних зв’язків між атомами Карбону. Структурна, електронна формули.
|
|
|
33.
|
13.01
|
Алкани. Метан – найпростіша органічна сполука. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, фізичні властивості, поширення в природі.
|
|
|
34.
|
15.01
|
Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули, назви. Фізичні властивості гомологів метану.
|
|
|
35.
|
20.01
|
Структурні формули органічних речовин. Моделі молекул. Значення моделювання в хімії.
|
Демонстрація
Моделі молекул вуглеводнів. Лабораторний дослід 6. Складання моделей молекул вуглеводнів.
|
|
36.
|
22.01
|
Алкени, етилен. Молекулярна, електронна та структурна формули етилену, фізичні властивості. Гомологи етилену.
|
Демонстрація
Моделі молекул етилену.
|
|
37.
|
27.01
|
Алкіни, ацетилен. Молекулярна, електронна та структурна формули ацетилену, фізичні властивості. Гомологи ацетилену.
|
|
|
38.
|
29.01
|
Хімічні властивості вуглеводнів: відношення до розчинів кислот, лугів, калій перманганату, реакції повного окиснення, заміщення, приєднання водню і галогенів.
|
Демонстрації
Горіння парафінів, визначення якісного складу за продуктами горіння.
Реакція насичених вуглеводнів з розчинами
кислот, лугів, калій перманганату.
|
|
39.
|
03.02
|
Хімічні властивості вуглеводнів: відношення до розчинів кислот, лугів, калій перманганату, реакції повного окиснення, заміщення, приєднання водню і галогенів.
|
Демонстрації
Одержання й горіння етилену. Одержання й горіння ацетилену Реакції ненасичених вуглеводнів з розчинами
кислот, лугів, калій перманганату.
|
|
40.
|
05.02
|
Відношення об’ємів газів у хімічних реакціях.
|
|
|
41.
|
10.02
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|
|
42.
|
12.02
|
Застосування вуглеводнів. Систематизація знань учнів про вуглеводні.
|
|
|
43.
|
17.02
|
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
|
Демонстрація Визначення властивостей поліетилену: реакція на нагрівання, реакції з розчинами
кислот, лугів, калій перманганату.
Лабораторна робота № 7.Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену.
|
|
44.
|
19.02
|
Оксигеновмісні органічні сполуки. Спирти: метанол, етанол. Функціональна гідроксильна група. Молекулярні, електронні, структурні формули метанолу та етанолу, фізичні властивості.
|
|
|
45.
|
24.02
|
Гліцерин. Молекулярна, структурна формула гліцерину, фізичні властивості.
|
|
|
46.
|
26.02
|
Хімічні властивості спиртів: повне окиснення, взаємодія з натрієм. Застосування спиртів. Отруйність спиртів, їх шкідливий вплив на організм людини.
|
Демонстрації
Взаємодія етанолу з натрієм.
Взаємодія гліцерилу з натрієм.
Лабораторний дослід 8. Досліди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум (ІІ) гідроксидом.
|
|
47.
|
03.03
|
Карбонові кислоти. Оцтова (етанова) кислота. Функціональна карбоксильна група. Молекулярна та структурна формула оцтової кислоти, фізичні властивості.
|
|
|
48.
|
05.03
|
Хімічні властивості оцтової кислоти: електролітична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами. Застосування оцтової кислоти.
|
Лабораторний дослід № 9. Дія оцтової кислоти на індикатори.
Лабораторний дослід № 10 Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами, солями.
|
|
49.
|
12.03
|
Практична робота №4. «Властивості оцтової кислоти».
|
|
|
50.
|
17.03
|
Поняття про вищі (насичені і ненасичені) карбонові кислоти.
|
|
|
51.
|
19.03
|
Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири в природі. Біологічна роль жирів.
|
|
|
52.
|
31.03
|
Вуглеводи. Глюкоза й сахароза. Молекулярна формула глюкози, фізичні властивості, поширення у природі.
|
Лабораторний дослід № 11. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.
|
|
53.
|
02.04
|
Сахароза. Молекулярна формула, поширення у природі. Загальна схема виробництва цукру.
|
|
|
54.
|
07.04
|
Вуглеводи: крохмаль і целюлоза. Молекулярні формули, поширення у природі. Полімерна будова крохмалю і целюлози. Реакція гідролізу.
|
Лабораторний дослід № 12. Реакція крохмалю з водою.
Лабораторний дослід № 13. Взаємодія крохмалю з розчином йоду.
|
|
55.
|
09.04
|
Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Систематизація знань учнів про оксигеновмісні органічні сполуки.
|
|
|
56.
|
14.04
|
Амінооцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. Функціональні аміно- та карбоксильна групи. Амфотерні властивості, утворення пептидів.
|
Демонстрація
Зразки амінокислот.
|
|
57.
|
16.04
|
Білки: склад і будова. Гідроліз, денатурація, кольорові реакції білків.
|
Демонстрація Денатурація білків.
Демонстрація 19. Кольорові реакції білків.
|
|
58.
|
23.04
|
Біологічна роль амінокислот і білків.
|
|
|
59.
|
28.04
|
Нуклеїнові кислоти: склад і будова (у загальному вигляді). Біологічна роль нуклеїнових кислот.
|
|
|
60.
|
30.04
|
Природні й синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії.
|
|
|
61.
|
05.05
|
Розв’язування задач і вправ.
|
|
|
62.
|
07.05
|
Розв’язування задач і вправ.
|
|
|
63.
|
12.05
|
Практична робота № 5. «Розв’язування експериментальних задач»
|
|
|
Тема 4. Узагальнення знань з хімії ( 4 год + 1 год резервна)
|
64.
|
14.05
|
Місце хімії серед наук про природу.
|
|
|
65.
|
19.05
|
Роль хімічних знань у пізнанні природи.
|
|
|
66.
|
21.05
|
Значення хімічних процесів у природі:
|
|
|
67.
|
26.05
|
Роль хімії в житті суспільства.
|
|
|
68.
|
28.05
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів по темах «Найважливіші органічні сполуки» та «Узагальнення знань з хімії» Контрольна робота № 2..
|
|
|